torsdag 20 november 2014

Besök i det förflutna

Gjorde ett återbesök som snabba-puckar-nöjesreporter på Bladet i tisdags, när jag drog till SVT och intervjuade Kristian Luuk och Fredrik Lindström inför årets "På spåret".

Det var kul. Jag har gjort tusentals såna knäck genom åren; korta intervjuer inför ett nytt tv-program, en ny skiva, film etc etc och det är lite som att cykla: man glömmer inte hur man gör.

Men jag mådde verkligen inte bra för några år sen. När jag pendlade tre timmar om dagen, fem dagar i veckan, och samtidigt försökte vara en familjefar i en annan stad. Det var en ekvation som inte gick ihop. Jessica hade helt rätt när hon instagrammade igår:

Jon gör comeback på aftonbladets nöjessidor idag! minns därmed när han hade sin heltidsanställning i sthlm, stressen, pendlingen...är glad att han numera sitter i kallingar i soffan och jobbar och mår bättre.

Word, älskling. Jag är också glad för det.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...