fredag 20 september 2013

Samtal med Edward, fredag kväll

Edward: Gud har gjort allt det här. Huset, bordet...alla ägg. Han lägger ägg i magen på mammor och sen kläcks ägget.
Jag: Det är inte så det går till, men en del tror att Gud skapade världen. Man får tro det om man vill.
Edward: Jag vet att Gud har gjort allting.
Jag: Har du träffat Gud?
Edward: Ja, en gång. Han sa "jag vill inte träffa dig. Gå härifrån".
Jag: Det var otrevligt av Gud!
Edward: Nej, Gud är snäll. Han vill bara vara ifred ibland.
Jag: Well...
Edward: Gud bor i månen.
Jag: Gör han? Har du varit där?
Edward: Ja, jag och Obama var där en gång.
Jag: Obama? Vad gjorde ni där?
Edward: Det kom massa älgar och åt upp oss. Sen dog vi.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...