tisdag 15 januari 2013

Samtal med Edward, tisdag kväll

Edward: Varför är ni fortfarande uppe?
Jessica: Vi är ju vuxna så vi är uppe lite längre.
Edward: Åhh, jag längtar tills jag blir vuxen!
Jag: Gör du?
Edward: Ja, då får man vara uppe hur länge man vill. Men när jag är vuxen kommer du att vara död, pappa.
Jag: Nej, jag kommer att leva. Vi kommer att vara vuxna ihop, bra va?
Edward: Ja, men farmor och farfar kommer att vara döda när jag är vuxen.
Jag: Kanske. Men det finns en liten chans att de lever ett tag när du är vuxen.
Edward: De kommer att vara döda. Men jag tänker inte begrava farmor och farfar. Jag tänker lägga dem i min säng istället.
Jag: Vad ska de göra där?
Edward: De blir till sand när de är döda. Så jag kommer ha sand i min säng. De får ligga där.
Jag: Ska du verkligen ha sand i din säng, Edward?
Edward: Nej, sen ska jag kasta ut den genom fönstret.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...