söndag 15 juli 2012

Tecken på att jag närmar mig 40

Jag garvade läppen av mig åt en intellektuell Berglin-serie i SvD som handlade om politik i morse.

Jag förfasas av sexismen i Esquire. "Funny joke told by beautiful woman", vad fan är det?

Jag läser snustorra reportage om amerikansk utrikespolitik av Tom Junod i samma blaska. Men sånt har jag iofs alltid varit intresserad av, så det har ju inte med min ålder att göra. Och Junod är ett jävla geni.

Jag försöker lyssna på P1. Det går inte, men jag försöker.

Jag har lyssnat på två noveller av Håkan Nesser på ljudbok. Det var snudd på trevligt (när jag är 50 kommer jag att älska den torra skiten).

Jag använder vin i matlagningssyfte.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...