tisdag 3 juli 2012

Historiskt

Ungarna drog precis hem Lukas i granngården och visar i detta nu upp sina leksaker för honom. Detta är historiskt: andra barn har hälsat på här förut, men inga som Julie och Edward har dragit med sig helt på egen hand. Plötsligt hörde vi ett glatt "Lukas är här!" från tamburen, och sen klampade de in.

Lukas uttryckte missnöje över att det inte fanns nåt Star Wars-lego, men sen drog någon av dem av en brakare vilket drog ner skrattsalvor och nu röjer de skiten ur sig med ungarnas självspelande gitarr.

Idag hämtade jag även Julie för sista gången någonsin på dagis. Imorgon lämnar jag, sen har Lotta ungarna och från och med fredag är det semester. I höst väntar skola och det är för jävligt alltihop. Tusen gånger har hon kommit rusande mot mig när jag har klivit in på Korsängens förskola. Nu är det slut med det.

Jag vill stoppa tiden.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...