tisdag 2 april 2019

Fri, sju

Den 1 april är inget skämt för mig längre. Istället är datumet årsdagen då jag officiellt blev frilans 2012. Varje år tvingar jag min familj att skriva hurtiga hälsningar för att fira denna frihetens dag. I går köpte jag bubbel, Liv ritade ett kort med en inverterad 7:a på och hela min familj (till och med Annie) skrev vackert pepp.

Ända sedan jag blev frilans har jag känt universums godkännande nickningar. Oväntade dörrar har öppnats, en bok har skrivits, kunder har knackat på dörren utan att jag behövt anstränga mig. Det har känts rätt ända från början, som att ha medvind i en nedförsbacke. Även när det har varit tråkigt och segt och läskigt har det känts rätt.

Jag har inte löpsedeln så ofta längre, men i går, på min årsdag, hade jag tydligen det. Och igår, på min årsdag, klättrade min bok upp på plats 14 över de mest lyssnade ljudböckerna på Storytel just nu. Det var den högsta placeringen hittills, och det hisnade för mitt inre  plats 14 av totalt 120 000 titlar! Jag är så tacksam över att min lilla bok fick ett andra liv på det här sättet.

Jag poppade popcorn klockan åtta. Julie var sjuk och åt rester av en tacomiddag efter en tupplur. Edward käkade upp hela skålen popcorn, Julie skällde. Liv dansade. Annie observerade från golvet. Jessica smuttade på bubblet och var hetare än en solvind.

Det var en perfekt kväll.



2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...