måndag 29 oktober 2018

Skräck 

Älskar spökpromenaderna på Vallby varje Halloween. En pust av gotisk skräck och en hälsning från det enklare men samtidigt tuffare bondelivet på 1800-talet en gång om året. De slapp bry sig om vad fan b-kändisar döpte sina fisiga ungar till, the lucky bastards. Men de hade å andra sidan maror och bortregnade skördar att tänka på.

Det blev för mycket för Liv. I en av hållplatserna hade man placerat ut en död skolflicka som läste läxor trots att hon var ett skelett, och en skräckslagen fröken som väcktes av detta mitt i natten. Sent nu ikväll kröp Liv ner hos mig medan jag såg Raiders få stryk på laptopen. Hon ville veta hur det gick till för flickan att komma upp ur graven när hon var död.

Jag försökte förklara att det bara var på låtsas. Men jag vet inte om hon trodde på mig.


2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...