lördag 9 januari 2016

En högre växel

Början av 2016 har varit lugnt. Relativt lugnt åtminstone, så lugnt det kan bli när man har barn. Jag har sprungit, läst William Sloanes mästerliga noveller, smält 2015 och börjat samla mig inför stormen som 2016 garanterat kommer att bli.

Jobb. Drömmar. Vardag. Slit. Skönhet.

Men i onsdags var jag och Jessica helt barnfria, hela dygnet. Vi åt hemgjord frittata och gav varandra massage.

Landade i nuet. Det var så nödvändigt.

I torsdags morse vaknade jag till ett sms från en redaktör som undrade när jag skulle börja jobba. Och i och med det började detta år på riktigt, I guess.

Ikväll fyllde vi hemmet med fem barn. Det var lika bra att köra gasen i botten.


2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...