tisdag 29 april 2014

Vad jag inte sa, men borde ha sagt

Jag hatar försäljare som står i gallerior och kränger telefonabonnemang. Det här är ett i-landsproblem for sure, men idag lackade jag på en välkammad, blond stekare som – på allvar – tilltalade mig som "vännen" och rörde vid min hand.

Han: Vilket abonnemang har du?
Jag: Jag har inte tid, jag ska –
Han: Du vännen (handpåläggning), kom här ska du få ett par nya lurar.
Jag: Jag är inte din vän, din jävla stekare! Och ser jag ut som någon som behöver ett par jävla hörlurar? Håll dina tvåldoftande labbar för dig själv och fuck right off!!!

Sen bad han om ursäkt och vi blev vänner på riktigt, i ett parallellt universum.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...