onsdag 27 november 2013

I backspegeln

Livet stockar sig som mjölken i en infekterad tutte dessa dagar, det händer så mycket att jag inte hinner vara uttråkad och/eller tillkämpat fyndig i den här minimala bloggen.

Saker som har hänt de senaste dagarna, rangordnade i betydelsefullhet:

1. Liv har tagit sina första steg. Två-tre åt gången bara, men likafullt: det här jordklotet har redan börjat utforskas av min yngsta kalv.

2. Vi har sålt vår lägenhet. Med en blygsam vinst, till och med. Julie sa något väldigt vackert vid middagsbordet ikväll. Hon sa:

"Vi har bott bra här. Men nu är det dags att flytta".

Hon har rätt. Vi har bott bra här på Stentorpsgatan. Det var här vår nya familj föddes och tog form.

Delad tredjeplats: jag höll en tyst minut för Jack Kennedy klockan 19.30 i fredags, jag fick tillbaka mitt körkort efter två månader (fråga inte), bilen gick igenom besiktningen, jag gav relationstips till min vän Petra som hittat kärleken för första gången på 15 år, jag hälsade på mina svärföräldrar på Lidingö, jag köpte däck för tre tusen, jag skrev mitt 274:e knäck om "På spåret", jag skrev ett annat knäck om Mark David Chapman, jag intervjuade en rockstjärna som befann sig i Österrike och min fru slog världsrekord i att vara het.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...