måndag 22 april 2013

Ett jävla helvete

Eftersom jag sedan barnsben är gravt allergisk mot alla typer av pälsdjur (samt hö och damm) kommer jag inte att kunna ge mina barn en hund eller katt eller ett marsvin när de växer upp. Detta är åt helvete eftersom Julie just nu inte gör annat än tjatar om att hon vill ha en jävla katt. Idag fick jag dra henne med näbbar och klor från en skolkompis som precis fått en kattunge. Hela vägen hem fick jag höra vad värdelöst det var att hon inte kan få en katt. Och häromdagen överföll hon en granne som var ute och gick med sin katt i koppel; den stackars unga tjejen stannade artigt upp medan Julie massakrerade hennes katthelvete med kramar i en kvart.

Jag har mycket att vara tacksam för, jag vet. Men den här jävla allergin är som ett hånskratt från gudarna.

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...