söndag 17 februari 2013

De svåraste intervjuobjekten...

...är andra journalister. Man kan ge sig fan på att de någon gång under intervjun kommer att lägga sig i HUR man gör intervjun, eller på vilket sätt man ställer frågorna. När jag intervjuade Peter Jihde för ett tag sen fick jag veta att jag precis begått en av medieprofessorn John Sawatskys sju "dödssynder". Jenny Strömstedt var inte fullt lika vass, men hon sa åt mig på skarpen att "ställ frågan" när jag trasslade in mig i en pretentiös metafrågeställning. Det var pinsamt som fan, men annars var hon väldigt trevlig och öppen och jag är rätt nöjd med resultatet som ni kan läsa i dagens blaska (eller HÄR om ni har Plus-abbonemang):

2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...