söndag 9 juli 2017

Ett värdigt hem

Varit några fixardagar här hemma. I förrgår drog vi till den monstruösa kolossen ute på Erikslund och köpte på oss grejer för femtusen. Jag hatar IKEA så himla mycket, jag vet inte riktigt varför. Men min fru vet bäst i såna här lägen, och efter att jag skruvade ihop grejerna och hon inredde järnet under 48 timmar har vår lägenhet nu fått en rejäl facelift. Ungarna är i extas och Edward spontanbäddade till och med sin säng i morse eftersom han inte ville förstöra den heliga symmetrin i sitt rum.

Det kanske inte förändrar världen i stort. Men för en fadershjärta är det allt, och jag känner mig glad och tacksam i kväll. Mina barn lever i ett värdigt hem, och inget annat betyder egentligen ett dugg.



2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...