onsdag 21 augusti 2013

Dagens hemläxa: Fon

Om jag så jobbar som journalist tills jag blir 90 (as if) kommer jag nog aldrig uppleva något mer smickrande än detta: skolboksförlaget Gleerups använder den Under strecket-artikel om Alcatraz som jag skrev i SvD i fjol som ett exempel på hur man skriver en essä i en ny skolbok i svenska som vänder sig till årskurs 2-3 i gymnasiet.

Detta borde jag egentligen påpeka för min svensklärare på gymnasiet, för hon gav mig bara en 4:a. Men hon är död, så jag förlåter henne.

Med andra ord kommer finniga, hormonstinna tonåringar på gymnasieskolor över hela Sverige snart att tvingas läsa något som yours truly skrev här hemma i soffan, endast iförd kallingar. Och om de inte tycker om texten blir det kvarsittning, moahahaha!!



2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...