tisdag 23 juli 2013

Färsk på diskarna

Fick grotta ner mig ordentligt i Norma Jeane Mortenson i den åtta sidor långa artikel man kan läsa i senaste numret av Allt om Historia om man har lust. Jag älskar verkligen att skriva långa texter. Hantverket i det, omsorgen man måste lägga ner, som att brödtexten faktiskt är ett slags bröd som behöver knådas med kärlek för att bli luftig och levande. I vissa stunder kan jag lägga självföraktet åt sidan och känna att jag faktiskt gör rätt för mig - på något sätt - här på jorden. Att även om det jag skriver aldrig kommer att förändra världen kan det ändå fylla någon slags funktion i samhället. Det är en ljuvlig känsla.

Och alla texter där man får nämna både Joe DiMaggio och Bobby Kennedy är så klart en fröjd att skriva.



2019

(Edit 23/2-20: Tar en paus från bloggen, kanske för gott. Möjligt att tio års blajande får räcka. Men vem vet, en vacker dag kanske Fon åter...