Sven ringer från Ackis med andan i halsen.
"Såg du?"
"Nej".
"SÅG DU INTE? Kalla tog precis OS-guld! Hon vann!!"
"Jaha. Ja, det var ju kul. Vi har haft disco här hemma. Bamse-låtar".
"Hon vann med sex sekunder!!!"
"Oj. Jättekul!"
Varför kan jag inte uppbåda mer patriotism? Varför identifierar jag mig inte med den här Charlotte? Hon verkar väl vara en gullig människa?
Men hennes seger gör ingenting för mig. Ingen-ting. Ändå skäms jag för att jag inte kollade. Det hade gjort min stackars sjuka far glad.